مصارف دارویی زعفران


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 31 خرداد 1400
بازدید : 187
نویسنده : صمد ابراهیمی

زعفران یکی از ادویه های رایج و رایج است که از گل زعفران به دست می آید. نام علمی آن Crocus sativus است و کلاله آن می تواند خشک باشد و در طی فرآیند به ادویه ای ارزشمند تبدیل شود. زعفران از نظر وزن با ارزش ترین ادویه است. این رشته های نازک معمولاً به رنگ نارنجی مایل به قرمز هستند و با دقت از طریق گلهای زعفران جدا می شوند. استفاده از داروی زعفران موضوع مهمی است که می خواهیم در مورد آن توضیح دهیم.

 این گیاه معطر به دلیل قابلیت رنگ آمیزی و طعم دادن به غذا ، همراه با فواید ویژه سلامتی بسیار محبوب است. ترکیب آلی منحصر به فرد زعفران ، آن را به عنوان یک افزودنی قدرتمند به رژیم غذایی شما تبدیل می کند. همچنین حاوی بیش از 150 ترکیب متغیر از جمله کاروتنوئیدها ، سافرانال ، کروستین ، آنتی اکسیدان ها و سایر مواد شیمیایی بیوشیمیایی همراه با مواد معدنی و ویتامین هایی است که برای سلامت انسان و استفاده از داروی زعفران ضروری است.

استفاده از داروی زعفران برای سلامت سیستم ایمنی بدن

ما اغلب فکر می کنیم ادویه جات هیچ فواید و خاصیتی ندارد. اما بهتر است بدانید که زعفران فقط وسیله ای برای طعم دادن به غذا نیست. در واقع خواص زعفران بیش از حد انتظار است ، این ادویه ها حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی خاص مانند ویتامین C هستند.

 

اسید اسکوربیک یا ویتامین C برای سلامت انسان بسیار مهم است. این ویتامین سیستم ایمنی بدن را برای تولید گلبول های سفید خون تحریک می کند. این مواد خط اصلی دفاعی بدن در برابر بیماری ها هستند. البته این امر برای تولید کلاژن و برای تولید سلول در بدن ضروری است. برای ترمیم زخم ، رشد عضلات ، ترمیم رگ های خونی و تولید بافت ضروری است.

گردش خون بهتر با زعفران

زعفران می تواند به عنوان تقویت کننده انرژی م actثر عمل کرده و با افزایش گردش خون ، متابولیسم بدن شما را افزایش دهد. مقدار زیاد آهن در زعفران به این معنی است که این گیاه می تواند میزان گلبول های قرمز خون شما را افزایش دهد. این ادویه باعث افزایش گردش خون و اکسیژن رسانی به سیستم های اندام برای متابولیسم سالم می شود و از علائم کم خونی جلوگیری می کند.

خواص مصرف داروی زعفران بر سلامت قلب و فشار خون

به نظر می رسد بهبود سلامت قلب یکی از اهداف اصلی سلامت امروز انسان است. البته یکی از ساده ترین راه ها برای رسیدن به این هدف افزایش مصرف پتاسیم است.

پتاسیم به عنوان یک گشاد کننده عروق ، استرس و فشار وارد بر رگها و عروق را کاهش می دهد و اجازه می دهد فشار خون ، تنش و فشار بر روی سیستم قلبی عروقی کاهش یابد. که در نهایت از بروز شرایطی مانند تصلب شرایین ، حملات قلبی و مغزی جلوگیری می کند. جلوگیری می شود

خواص زعفران برای دیابت

مقادیر قابل توجهی منگنز می تواند به بدن در بهینه سازی سطح قند خون کمک کند. دیابت امروزه یکی از خطرناک ترین و شایع ترین بیماری های جهان است که میلیون ها نفر در سراسر جهان به آن مبتلا هستند.

شما می توانید با کنترل قند خون ، انسولین و گلوکز ، یا کنترل علائم در صورت ابتلا به بیماری ، دیابت نوع 2 را کنترل کنید.

اضطراب و روحیه بهتر با استفاده از داروی زعفران

گفته می شود زعفران در افرادی که مرتباً زعفران مصرف می کنند افسردگی خفیف را کاهش داده و باعث بهبود خلق و خو می شود. ترکیبات بسیار فعال در زعفران بر روی سیستم غدد درون ریز تأثیر دارند و می توانند در تشدید ترشح هورمون هایی که منجر به سلامتی و خوشبختی می شوند ، مثر باشند.

همین خواص زعفران برای زنان به عنوان عاملی در افزایش میل جنسی عمل می کند. همچنین مطالعات متعدد نشان داده است که زعفران یک ضد افسردگی طبیعی است.

فواید زعفران برای استحکام استخوان

برخی مواد معدنی و ترکیبات آلی موجود در زعفران باعث جذب بیشتر و بهتر مواد مغذی به ویژه کلسیم می شود. با افزایش میزان کلسیم که بدن ما می تواند از طریق غذا جذب کند ، شانس بیشتری برای افزایش تراکم مواد معدنی استخوان و در نتیجه جلوگیری از بیماری هایی مانند پوکی استخوان و سایر بیماری های وابسته به سن داریم.

خواص ضد درد زعفران

تسکین درد همیشه یکی از خواص ارزشمند یک گیاه یا داروی طبیعی است. ترکیب متغیر safranal در زعفران برای بسیاری از بیماران به عنوان آرامبخش و ضد درد عمل می کند. این اثر آرامش بخش می تواند درد را تسکین دهد ، اضطراب و استرس را کاهش دهد ، عادات خواب را بهبود بخشد و به طور کلی ذهن و بدن را آرام کند.

پیشگیری از سرطان با زعفران

زعفران با بیش از صد ترکیب مختلف ، خواص آنتی اکسیدانی زیادی را نشان داده است. ترکیبات آنتی اکسیدانی مختلفی در زعفران وجود دارد که بسیاری از آنها رادیکال های آزاد بدن را یافته و خنثی می کنند. رادیکال های آزاد محصولات جانبی متابولیسم سلولی هستند که می توانند منجر به تغییر یا تخریب سلول های سالم شوند.

زعفران می تواند سیستم ایمنی عمومی را تقویت کرده و در موارد خاص تر ، از شیوع سرطان در بدن جلوگیری کند.

اثرات هضم زعفران

یکی از قدیمی ترین و معروف ترین کاربردهای زعفران برای سوزش معده و نفخ است. طبیعت ضد درد و ضد التهاب زعفران به تسکین درد معده و کاهش التهاب کمک می کند. در نتیجه یبوست را بهبود می بخشد. نفخ ، قولنج و سوزش معده را کاهش می دهد. بیماری های جدی تر مانند زخم معده را بهبود می بخشد.

عملکرد عصب سالم با استفاده از داروی زعفران

عملکردهای عصبی سالم بسیار مورد نیاز بدن شما هستند. اگر عملکرد عصبی سالم داشته باشید ، از بسیاری از بیماری های ناشی از عملکرد ضعیف سیستم عصبی مانند مشکلات کنترل مثانه ، از دست دادن عملکرد عضلات و غیره جلوگیری می شود. مصرف زعفران سلامت عصبی شما را بهبود می بخشد. به این دلیل که حاوی مقادیر زیادی ویتامین B ، به ویژه ویتامین B6 است. ویتامین B6 به عملکرد روان عصبی ما کمک می کند. بنابراین ، خطر ابتلا به بیماری هایی که در اثر عملکرد ضعیف عصب ایجاد می شوند ، کاهش می یابد.

از خواص دیگر، درمان افسردگی با زعفران است.

تقویت کننده عالی برای تقویت پوست

زعفران مقوی عالی برای پوست شما است. اگر می خواهید از جوش های سرسیاه و مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری کنید ، آنتی اکسیدان های موجود در زعفران بسیار مناسب هستند. اگر در حال حاضر جوش های سرسیاه یا مسدود شدن منافذ پوست دارید ، از زعفران به عنوان ماسک صورت استفاده کنید. می تواند یک لایه بردار عالی برای مبارزه با آن باشد. زعفران همچنین رادیکال های آزاد را از بین می برد. این گیاه گردش خون اطراف صورت شما را بهبود می بخشد. البته باعث زیبایی صورت شما می شود.

با استفاده از داروی زعفران کیفیت خواب را بهبود ببخشید

ترکیب شیر و زعفران قبل از خواب می تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد. زعفران حاوی منیزیم است که با آرامش اعصاب می تواند خواب آلودگی را تقویت کند. در آرامبخش ها ، زعفران اثر آرام بخشی بر بدن دارد.

پودر زعفران

رایج ترین شکل زعفران مدل خشک یا پودر شده است اما مکمل های زعفران را می توانید از برخی فروشگاه های مواد غذایی گیاهی نیز دریافت کنید. فقط مقدار کمی از این چاشنی برای لذت بردن از فواید آن کافی است و حداکثر مقداری که باید روزانه مصرف کنید بین نیم تا یک گرم از این ادویه ارزشمند است.

 
 



مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان زعفران قائنات و آدرس saffron-qaenat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com